احترام گذاشتن استفاده تصویر وبگردی تهرانی

احترام گذاشتن: استفاده تصویر وبگردی تهرانی زنان تهرانی سال1313 پوشش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»

    دفاع امین حیایی از بازیگرانی که سال هاست نقش جوان های فیلم ها را بازی می کنند. او همچنین از فراز و فرود کارنامه خود و مسیری که پشت سر گذاشته هست، می گوید.

    بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»

    گفت و گو با «امین حیایی»؛ بازیگری که پیر نمی شود

    عبارات مهم : سینما

    دفاع امین حیایی از بازیگرانی که سال هاست نقش جوان های فیلم ها را بازی می کنند. او همچنین از فراز و فرود کارنامه خود و مسیری که پشت سر گذاشته هست، می گوید.

    به گزارش روزنامه هفت صبح، امین حیایی بیش از دو دهه نقش جوان اول سینما را بازی می کرد؛ حالا هم است فقط جنس نقش هایش عوض کردن کرده. البته خیلی طول کشید که به نقش اول برسد؛ یعنی تقریبا حدود 9 سال بعد از شروع بازیگری، فیلم «سیب سرخ حوا» به او رسید که البته دستاورد چندانی نداشت. حیایی در کنار بازیگری نیم نگاهی به کارگردانی تئاتر هم دارد ولی حرفه مهم اش را از یاد نبرده و همچنان روزهای پرکاری از نظر بازیگری تجربه می کند. روایت او را از ستاره سازی سینما و ماجرای حضور مستمر یک عده از بازیگران را به عنوان جوان اول در فیلم ها بخوانید:

    یک شروع خوش یمن

    سال 70 تئاتری جهت زن ثریا قاسمی کار می کردم که مورد توجه ایشان قرار گرفته بود. ایشان را جهت فیلم «دو همسفر» خواسته بودند که البته خودشان نتوانسته بودند در این کار حضور پیدا کنند و من را جهت نقش پسر خودشان معرفی کرده بودند؛ به جای ایشان که قرار بود نقش مادر مرا بازی کنند، زن هما دِه این نقش را بازی کردند و این شروعی شد جهت کار سینمایی من با یک گروه حرفه ای.

    بعد از آن با آقای هاشمی و آقای اسعدیان که دستیار ایشان بودند آشنا شدم. هم کار را خیلی دوست داشتم و هم وارد یک دنیای جدیدی شده است بودم که هیچ اطلاعی از آن نداشتم. البته بازیگری کرده بودم ولی خب از سینما، کار با دوربین، کار با صدابرداری که البته خاطرم است آن وقت صدابرداری نمی شد و فیلم را دوبله می کردیم، برایم نو و جالب بود. فقط داشتم یاد می گرفتم.

    از همه فیلم هایم دفاع می کنم

    من احساس می کنم جهت رسیدن به قضاوت درست راجع به کارنامه ام، تمام تجربیات بازیگری ام را باید در کنار هم قرار دهند. من در هر کاری تجربیات خاصی به دست آوردم و خب بعد از کار با آقای هاشمی دوره ای شد که با آقای سیروس الوند همکاری کردم.

    فیلم «هتل کارتن» نخستین کاری بود که با هم انجام دادیم و بعد از آن فیلم های «مزاحم»، «دست های آلوده»، «تله» و… بود. من در هر کاری تجربیات خاصی به دست آوردم. هر کدام از آنها جهت من یک دوره کلاس بازیگری بود و من آنها را می گذراندم و هر مرحله چیزهای تازه یاد می گرفتم. فیلم هایی هم بود که از کیفیت چندانی برخوردار نبودند ولی خب آنها هم تجربه خاص خودشان را داشتند؛ تلاش می کردم بتوانم کار را به تنهایی و روی پای خودم جلو ببرم و اگر کیفیت کار به هر علت پایین بیاید کیفیت کار من پایین نباشد و خب همه این کارها باعث شده است حالا بتوانم در فیلمی که آقای نعمت الله به من پیشنهاد می کند (شعله ور) بازی کنم و در کل نقش های پرگره تر را به آسانی ایفا کنم.

    بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»

    برای پول بیشتر؟

    من هیچ وقت جهت دستمزد کاری جلو نرفته ام. شاید زمانی بدون کار بوده ام و جهت دستمزد کاری را قبول کرده باشم ولی هر لحظه دستمزد من پایین بوده است و هیچ زمانی به دنبال دستمزد اوج هم نبوده ام ولی با جلو رفتن روند فیلم ها و موفقیت هایم به تدریج دستمزد من اوج رفت. در حال حاضر جهت فیلم هایی که احساس می کنم تجاری هستند، ممکن است دستمزد بالایی بخواهم ولی جهت فیلم های هنری که یک بودجه و تهیه کننده شخصی پشت آن هست، هر لحظه تخفیف هایی را لحاظ می کنم.

    چرا جوان اول ها پیر نمی شوند؟

    (در پاسخ به این که آیا رشد ورود نسل جوان در حال حاضر تا این حد کم شده است است؟ علت آن می تواند این باشد که شماها هنوز این نقش ها را ایفا می کنید؟) اولا به نظر من گیشه هنوز حرف اول را می زند و مشخص می کند چه کسانی هنوز طرفدار دارند و می توانند این نقش ها را ایفا کنند. و خب کارگردانان دوست دارند با این دسته از بازیگران کار کنند تا کارشان از نظر مالی برگشتی هم داشته باشد. به هر حال بعضی از آنها با کمپانی های خصوص کار می کنند و به علت محدودیت بودجه مجبور به این هستند که اینگونه کار کنند.

    نگران نیستم

    هر سنی نقش خاص خود را دارد. من از نوجوانی شروع کردم و جوانی را گذرانده ام و کم کم وارد میانسالی شده است ام و از نظر من نگرانی وجود ندارد. مگر آقای انتظامی هنوز کار نمی کنند؟ از نظر من بازیگری سن ندارد آیا ک از فرزند خردسال تا پیرمردی که 80 سال سن دارد هم می توانند بازی کنند. علاوه بر این تلاش می کنم کارهای دیگر مثل فیلمسازی را امتحان کنم و شاید عوض کردن روش بدهم.

    به علاوه بازیگری

    در حال حاضر کلاس های بازیگر را راه انداختم. در واقع یک موسسه فرهنگی هنری داریم که نخستین هدفمان استعدادیابی است که زیاد در زمینه بازیگری است و شاید بتواند سایر رشته ها را نیز دربر بگیرد. از زمانی که موسسه را راه انداختم، تصمیم گرفتم یک حرکت خوب انجام دهم که نتیجه ای پشتش باشد و واقعا هم فکر نمی کردم در این حد استقبال شود؛ نزدیک به 1500 نفر عضویت کردند که در حال آماده سازی کادر آموزشی و پلاتوهایی هستیم که در آن بشود تدریس کرد. حتما در آینده با آنها چند فیلم کار می کنیم.

    درباره استعدادهایی که بضاعت مالی ندارند نیز فکر کرده ایم. در ابتدا بین پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان تفکیکی انجام دادیم و از شهرستانی ها خواستیم یک کار هنری در قالب یک فیلم برایمان بفرستند تا بعد از دیدن این فیلم ها ورکشاپ هایی در شهرستان جهت دوستانی که گزینش شدند، بگذاریم و بتوانیم در همانجا استعدادیابی کنیم که فقط آن کسی که استعدادش را دارد به کلاس ها بیاید و خب واحدهای دانشگاهی را جهت این دوره ها گزینش کردهایم.

    ما با دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 همکاری می کنیم که در واقع وزارت علوم نیز تاییدیه مدرک را به انضمام موسسه ما انجام خواهدداد.

    دنبال تفاوت در بازی بوده ام

    سلایق با هم متفاوت هست. یک سری از مردم ظاهر من در «اخراجی ها»، «مهمان مامان»، «کما» و… را دوست دارند، یک سری هم می گویند این فیلم ها فاقد ارزش های بازیگری است و فیلم هایی مانند «نقاب»، «زن زیادی»، «مزاحم» و… را می پسندند. اگر کمدی نیز بازی کرده ام و در نقش لات بوده ام، شخصیت های متفاوتی بودند و سطح طبقاتی متفاوتی داشتند و حتی گویش و نحوه راه رفتنشان نیز با هم تفاوت داشته هست. من در سریال «خوب، بد، زشت»، یک مدل لات بازی کرده ام که کاملا با «اخراجی ها» و «کما» متفاوت بوده است.

    دفاع امین حیایی از بازیگرانی که سال هاست نقش جوان های فیلم ها را بازی می کنند. او همچنین از فراز و فرود کارنامه خود و مسیری که پشت سر گذاشته هست، می گوید.

    پشیمان نیستم

    حقیقتا از نقش خاصی پشیمان نیستم چون همه این فیلم ها جهت من تجربیات خوبی بوده هست. همان طور که گفتم بعضی از فیلم ها در کارگردانی و یا فیلمنامه ضعف داشته و به بخش بازیگری خیلی پرداخته نشده است ولی من تمام تلاشم را کرده ام که در سکانس هایی که حضور دارم حتی به صورت یکسان با عواملی که در آن سکانس هستند، کارمان به خوبی از آب دربیاید.

    رد پای شریفی نیا

    (در پاسخ به این که آیا در آخرهای دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، محمدرضا شریفی نیا نقشی در گرفتن نقش های خوب جهت تو نداشته است؟) نه. فیلم زیاد به من پیشنهاد میش د و خب ایشان هم به من پیشنهاد می کردند و من آن نقش را می خواندم؛ یکی از آنها «نقاب» می کردند و من آن نقش را می خواندم ؛ یکی از آنها «نقاب» بود و آن نقش را واقعا دوست داشتم.

    مثلا سریال «کلاه پهلوی»، سریال «همسایه ها» از کارهایی بود که ایشان به من معرفی کرده بودند. خب ایشان هم دوست داشتند و با هم کار می کردیم. در آن وقت هر لحظه کستینگ در دست محمدرضا شریفی نیا بود و هر تیمی قصد ساخت فیلمی را داشت با ایشان صحبت می کرد و ایشان هم اشخاصی را که می شناختند و می دانستند می توانند از بعد کار بربیایند و چیزی به آن اضافه کنند، معرفی می کردند.

    چرا این همه کمدی؟

    (در پاسخ به اینکه یک دوره ای در سینما پشت سر هم فیلم های کمدی بازی کردید. الان همچنان به فکر ادامه این روند هستید یا می خواهید در گزینش نقش ها یک مقدار متفاوت عمل کنید؟): فیلمنامه های متنوعی گزینش و بازی می کردم ولی بعضی وقت ها به دلایلی از جمله پرسشها فنی و… اکران این فیلم های کمدی پشت سر هم می افتاد و اینطور به نظر می رسید که من مدام دارم کار کمدی بازی می کنم، در صورتی که اینطور نبوده. اگر این فیلم ها سر وقت خودشان اکران می شدند مشخص بود که تنوع زیادی دارند.

    به عقیده من سمت و سوی کمدی را مخاطبان مشخص کردند. فروش فیلم های کمدی مشخص می کند چه سبکی مردم دوست دارند. سلیقه مردم بسیار موثر هست. کمدی را مردم دوست دارند باید بدانیم خوراکی که ما به مردم می دهیم و باید خوراک سالم به مردم بدهیم. اگر بعد از دیدن فیلم اتفاقی در جامعه رخ دهد مقصر ما هستیم شاید خیلی از حرف ها را نباید بزنیم اگر راه این دیالوگ ها در سینما باز و باب شود اتفاق بدی در سینما خواهدافتاد و نمی توانیم خودمان را ببخشیم. نباید باعث ناهنجاری در جامعه باشیم.

    بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»

    واژه های کلیدی: سینما | دستمزد | بازیگری | بازیگری | سینمایی | امین حیایی | اخبار فرهنگی و هنری

    بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»

    بازیگری که پیر نمی‌شود , گفت و گو با «امین حیایی»


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار